FAQ
Najczęściej zadawane pytania

Grywalizacja i mechanizm gry
1
Jak działa punktacja w grze i dlaczego triathlonista ma podobne szanse do osób poruszających się rowerem po mieście i rekreacyjnie?
Nie chcemy żeby rywalizację rowerową wygrywali jedynie zapaleni sportowcy, demotywując do zabawy pozostałych uczestników. Dlatego mechanizm gry pozwala wyrównać szanse już poprzez wynagradzanie samego faktu jazdy rowerem. Zamiast liczenia kilometrów, przyznajemy punkty:
- 50 punktów - Za każdy przejazd do lub z miejsca pracy, dłuższy niż 1 km. Premia przyznawana max. 2 razy dziennie i max. 10 razy w tygodniu. Aplikacja sama wykryje trasę do/z miejsca zarejestrowanej firmy, szkoły, uczelni.
- 5 pkt - Za każdy inny przejazd dłuższy niż 1 km. Nie dziel sztucznie tras - gra wymaga 20 min przerwy między przejazdami by naliczyć kolejne 5 punktów.
- 1 pkt - każdy kilometr w trasie
- Przed 1.09 przejazdy otrzymują 0 punktów. Punkty wykręcone w październiku będą liczone podwójnie! Punktowane będą jedynie przejazdy rozpoczęte lub zakończone w obszarze zbliżonym do granic obszaru Trójmiasta dla konkursów Gdańska, Gdyni i Sopotu oraz do obszaru Tczewa, w konkursie tego miasta.
2
Jak aplikacja nadaje premie za dojazd do pracy?
Podczas rejestracji firmy podana jest lokalizacja biura/uczelni. Po dołączeniu do zespołu firmowego, aplikacja automatycznie wykryje przejazdy do/z pracy i naliczy 50 punktów (maksymalnie 2x dziennie i 10x w tygodniu). Bonusowe przejazdy nie są dostępne dla grup nieformalnych.
3
W jaki sposób wygląda rywalizacja?
Uczestnicy otrzymują za przejazdy punkty, na podstawie których aplikacja tworzy indywidualne rankingi, odkrywa nowe poziomy i odznaki. Widzimy także statystyki na podstawie liczby przejazdów, kilometrów czy zaoszczędzonych CO2
Działanie aplikacji
1
Jak działa zapisywanie tras i punkty?
Zapisywanie tras w aplikacji może działać na 2 sposoby:
- poprzez kliknięcie przeciągnięcie suwaka na ekranie "JADĘ" w aplikacji, podobnie jak w innych aplikacjach sportowych
- poprzez połączenie z aplikacją sportową Strava.
2
Czy aplikacja jest odporna na oszukiwanie?
Tak. W około 96% przypadków nasze algorytmy uczenia maszynowego wykryją próbę oszukiwania. Pozostałe sporne 4% sprawdzamy ręcznie, ale nasz pracownik nie zna danych osobowych właściciela trasy ;) Zgodnie z regulaminem próby oszukiwania prowadzą do wykluczenia gracza z konkursu. Możliwe jest także wykluczenie zespołu, do którego należą oszukujący gracze. Więcej informacji znajdziesz w regulaminach konkursu dostępnych na dole strony.
3
Co z graczami, którzy używają już swoich ulubionych aplikacji sportowych?
Doskonale ich rozumiemy :) Dlatego wprowadziliśmy możliwość integracji z aplikacją Strava - wszystkie przejazdy zostaną zaliczone także w Activy. Dla użytkowników Endomondo mamy również przygotowany krótki samouczek, w jaki sposób przenieść swoje trasy do Activy. Więcej informacji znajdziesz na podstronie Aplikacja
4
Czemu czasem po przejeździe aplikacja pokazuje dłuższy przejazd, niż później ostatecznie zostaje zapisany. Dlaczego?
Aplikacja przed zakończeniem przejazdu może podawać nieco zawyżone wyniki, szczególnie w obszarze miejskim. Jest to spowodowane błędami GPS które zbiera telefon. Dopiero po zakończeniu trasy, system "wygładza" trasę i usuwa niedokładne próbki GPS, przez co dystans nieco maleje i urealnia się.
5
Aplikacja wyłączyła się w trakcie przejazdu i trasa nie została zapisana
Problem najczęściej nie leży po stronie aplikacji, najprawdopodobniej masz telefon marki HUAWEI lub XIAOMI. Nakładka na Androida od Huawei "zabija" aplikacje sportowe działające w tle, odcinając je od danych. Niestety nie robi tego w przewidywalny sposób, a zależy to od stanu baterii i obciążenia telefonu. Nawet tak duże aplikacje sportowe jak Endomondo czy Strava, z dziesiątkami milionów użytkowników, mają dokładnie ten sam problem.
Znaleźliśmy kilka sposobów, które pomogą rozwiązać ten problem, zajrzyj na naszego bloga.
6
Przejazd ma słabą jakość GPS, trasa jest niedokładna lub urwała się w trakcie
Niestety nie jest to wina aplikacji, a kwestia ustawień telefonu lub korzystania z GPS. Aplikacja polega na tym co dostaje od systemu telefonu. Można powiedzieć "zatańczy tak jak jej telefon zagra" ;)
Przesyłamy wskazówki pomagające zachować dobry zapis w telefonie:
- warto pamiętać żeby przed startem dać minutę lub dwie dla GPS w dobrym otwartym miejscu żeby w pełni uzyskał sygnał i skalibrował się
- proszę zobaczyć czy w ustawieniach telefonu jest włączona opcja wysokiej dokładności lokalizacji, wyłączony tryb oszczędzania baterii,
- należy sprawdzić w ustawieniach telefonu nadane są dla Activy uprawnienia do lokalizacji, użycia baterii i działania w tle
- lepiej trzymać telefonu w miejscu, w którym dobrze zbiera dane (np. nie głęboko w sakwie/plecaku)
- czasami wyłączenie telefonu i włączenie lub (w podobny sposób) zrestartowanie samego modułu GPS pomaga poprawić jego działanie.
Zachęcamy też do artykułu na naszym blogu ze wskazówkami jak zapewnić dobry zapis z GPS.
Ochrona prywatności
1
W jaki sposób chroniona jest prywatność?
To dla nas bardzo ważne. Przede wszystkim działamy zgodnie z rozporządzeniem RODO. Trasy uczestnika nie są widoczne dla innych osób. Możemy tylko porównywać nasze wyniki, takie jak liczba punktów, przejazdów, kilometrów czy zaoszczędzone CO2. Nie wymagamy by uczestnik był widoczny pod imieniem i nazwiskiem, pozwalając na zastosowanie nickname. Razem z międzynarodową obsługą prawniczą przygotowaliśmy politykę prywatności i regulamin świadczenia usług zgodne z najlepszymi standardami w branży.
2
Czy inni uczestnicy mogą zobaczyć gdzie jeździłem?
Nie. Dbamy o prywatność i nie umożliwiamy podglądu tras innych uczestników. Dodatkowo w naszej firmie mamy bardzo restrykcyjne zasady dostępu do danych ograniczając je dla zapytań od uczestników w przypadku ewentualnych problemów technicznych.
3
Czy widzimy użytkowników z którymi rywalizujemy i znamy ich wyniki?
Widzimy uczestników w rankingach, możemy też porównać się z nimi na podstawowe wyniki (punkty, kilometr, zaoszczędzone CO2 itp.) Uczestnik widoczny jest w formie imienia i pierwszej litery nazwiska lub nickname który wybiera podczas rejestracji.
Masz inne pytania? Napisz na ogr@activy.pl
Chętnie pomożemy w każdej sprawie.